فرکانس سلامتی

برای جلوگیری از موانع مدیتیشن باید به چه نکاتی توجه کنیم

ممکن است به هنگام مدیتیشن به موانعی برخورید که کاملا طبیعی هستند و برای هر تازه کاری پیش می آید، بهترین راه ممکن برای کنارآمدن با این موانع اتخاذ یک نگرش صحیح است، موانع جزئی از مدیتیشن هستند و نباید از آن اجتناب کرد بلکه باید در جهت پیشرفت و یادگیری سود برد.

علت این که همه ما در سربالایی زندگی مانده ایم این است که از مشکلات فرار می کنیم و تنها به دنبال خواسته های مان می دویم.

موانع و کشمکش هایی که طی مدیتیشن در ذهن به وجود می آید در واقع گندم آسیاب هستند و باید آن را آرد کنید. هیچ لذتی بدون کمی درد و رنج نیست و بلعکس ، زندگی آمیزه ای از خوشی است و مدیتیشن نیز از این مقوله استثناء نیست، یعنی به هنگام مدیتیشن به لحظات تلخ و شیرین بر خواهید خورد.

ما باهم تمام موانع مدیشن را بررسی میکنیم

مانع اول: درد فیزیکی

اگر درد شما مربوط به نحوه نشستن می شود باید عادت کنید. در ابتدا مدیتیشن طبیعی است. ممکن است شلوارتان تنگ و یا جنس آن سفت باشد در این صورت شلوار گشاد تر و نرم تر بپوشید.

درد کمر می تواند به خاطر بد نشستن باشد، هزگز قوز نکنید و راست بنشینید درد در ناحیه گردن دلایل خاص دارد. ممکن است وضعیت دست هایتان نا مناسب باشد، دست باید آزاد روی پا قرار گیرد.

مانع دوم: خواب رفتن پاها هنگام مدیتشن

کسانی که در مدیتیشن تازه کار هستند در هنگام تمرین دچار بی حسی و یا خواب رفتگی پاها می شوند زیرا به نحوه دو زانو نشستن عادت نکرده اند.

آن ها فکر می کنند که باید بلند شوند و راه روند. بی حسی پاها هیچ چیز قابل توجهی نیست و تنها به خاطر فشرده شدن اعصاب پا بروز می کند و ربطی به گردش خون ندارد.

هر وقت پاهایتان خواب رفت تنها باید به آن بنگرید و به احساس آن توجه کنید. اگر در جلسات بعد دچار بی حسی در پا شده اید ایرادی ندارد. بعد از چند جلسه دیگر این اتفاق نمی افتد و بدن با تمرین روز مره عادت خواهد کرد.

مانع سوم: بروز احساسات عجیب در مدیتیشن

به هنگام مدیتیشن ممکن است دچار خارش ، سوزش ، آرامش عمیق، احساس سبکی و یا شناوری، احساس بزرگ شدن ویا کوچک شدن شوید. مبدتدیان از بروز چنین احساساتی کاملا هیجانزده می شوند اما نگران نباشید چنین چیزی رخ نمی دهد این چیزا کاملا طبیعی هستند و برای همه پیش میاد اما ما باید آگاهانه تمرکزمون رو از این مسائل برداریم.

مانع چهارم : خواب آلودگی در هنگام مدیتیشن

در هنگام مدیتیشن خواب آلودگی بسیار شایع است. آن هم به دلیل این که در مدیتیشن ذهن مان آرام میشود،

و این دقیقا همان چیزی است که قرار است رخ دهد متاسفانه این حالت خوشایند موقعی به سراغ ما می اید که در حال خوابیدن هستیم و از این جهت آن را به مدیتیشن نسبت می دهیم. اگر دچار این حالت شدید ذهن هشیار خود را بر خود خواب آلودگی خصوصیت هایی معین و تاثیری ویژه بر فرآیند فکری شما دارد علت آن را بیابید. و راه حل آن را انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است